Byskola

Beroende på vilken väg
jag tar till jobbet
har jag 2.9 - 4.5 mil.

Samåker jag och N
så är det 4.5.
Åker han motorcykel,
eller ligger hemma sjuk - som idag,
kan jag ta ultragenvägen på 2.9.

Det var första gången jag åkte just den
och det gör jag nog inte så ofta i framtiden.
Liiite väl slingrig och smal grusväg.

Men jag kan fortfarande ta en genväg,
och den är då på 3.3 mil.

I alla fall:
Det finns ju såklart baksidor
av att jobba långt hemifrån,
då jag inte enkelt kan hoppa på en spårvagn
och läsa en tidning.

Men det finns fördelar oxå!!!
Till och med en regnig dag som idag,
har jag rutan nedvevad.
Jag åker genom skog
som lovar att snart ändra utseende
till alla de sprakande färger
hösten kan ge.

Jag åker mellan gårdar
med odlade åkrar, djur
och trevliga trädgårdar.

Och jag är på väg till en skola
där en del elever längtar
tills de kan stava ordet skördetröska.

Där responsen då jag berättar
om min kanin Berit är:
Min pappa har 600 kor.

Jag gillar att jobba på en byskola!!
Mycket gillar jag det

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0