Djur på jobbet

Idag, lördag, for jag till jobbet.
Jag planerade att få MASSOR gjort.
Det fick jag inte,
men det är ok ändå.

Anledningen till att jag gav upp tidigare
än vad jag egentligen ville
är DJUR!!

Eller snarare odjur!!

Tysslinge Friskola har invaderats av mygg!!
Ohhh, mina stackars fötter.
Jag har fler myggbett
på fötterna nu,
än vad jag sammanlagt haft
på flera år.

Men efter en halvtimme på jobbet
hade jag enkelt mördat de 20 mygg
som var där.

Då hade jag bara 12 flugor
att tampas med.
Gaaahhhhhh!
Och typ 10 av dem
fokuserade på min dator.

Jag var mycket irriterad
men försökte härda ut.
Då de tyckte att de kunde kopulera
mitt på skärmen
kände jag att jobbandet kanske var över
för denna dag.

Men jag hade även annat djurbesök.
Tyvärr bara ute
men lite sött i alla fall.

Tittade ut genom
mitt klassrumsfönster
och såg detta:



En byskola är inte så trist
när man tänker efter.

Nu ska jag nanna kudden
Och jag ska INTE ställa ngn väckarklocka!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0