Handla lite.....

Mina två arbetsdagar hittills har varit mycket trevliga.

Jag gillar personerna runt omkring mig
och jag gillar lokalerna.

Imorgon tar jag med mig Dottern
som hantlangare.
Det brukar jag ju göra ;-)

Jag tror att vi kommer få mycket gjort.
Alltså praktiskt.
Men sedan är det planering kvar.

De två första dagarna
hinner jag knappt få ha mina nya ungar alls.
Det är så mycket att styra med
inför begravningen.

Skolan tar verkligen ungarnas behov på allvar.
Som exempel kommer bypråsten första dagen,
och är beredd att stanna så länge han behövs.
(Jag tror tom att han har semester då)

Men sedan,
efter begravningen,
DÅ KÖR VI!!!

Jag fixar och trixar,
packar upp och räknar.
Jag tror nog att det ska bli
både fint och bra.

På torsdag far vi lärare till IKEA.
Ja, för att "handla lite".
Jo. man kan ju behöva lite smått och gott
till sitt klassrum förstår du.

Jag var lite trög
när vi planerade detta må jag erkänna.

Jag har så svårt att fatta:
Jag har inget speciellt tak
på hur mycket jag kan handla för per elev.
Som riktmärke fick jag en summa
som är DUBBEL från min förra arbetsplats.
Och då behöver jag inte handla
förbrukningsvaror för de pengarna heller
(alltså papper, penna tejp osv)

Och nu ska jag alltså till IKEA.
För att "handla lite"
- Utöver det jag redan handlat!!!!!

Börjar försiktigt undra
var den kommunala skolan gör
med sina pengar.......
(Och grunnar förstås hur man skulle kunna förändra....)

Nej, nu ska jag tassa ned.
Klockan är snart fyra,
och jag behöver sova
. ont eller inte....

KRAM
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0