Respekt, begravning och glass

Har såå mycket i huvudet
så det är faktiskt svårt att få ut det
i vettiga meningar.

Jag tycker att jag stött på
en sak ett par gånger nu....
Människor som kräver respekt och omtanke
men inte har en tanke på att ge.
Är det något jag behöver lära mig här??
Är jag respektlös??
Är det därför jag stöter på detta???
*grunnar*

xxxxxx

Jag har nu även börjat grunna inför jobbstarten.
Så mycket jag vill......
Allt är nytt,
arbetsplatsen, arbetskamraterna, ungarna, åldersgruppen,
orten, huset - ja, du fattar.

Jag önskar såååå
att jag hade Christina och Elsie med mig på måndag.

Tänk så mycket klokheter de skulle ösa över mig.
Vad jag skulle ha för högläsningsbok.
Hur jag skulle planera mitt första tema,
eftersom elevernas förra fröken begravs
den tredje skoldagen........
Hur jag ska möblera mitt vackra klassrum.
och
OCH
Hur jag ska lära dessa ljuva juveler
ATT LÄSA!!!!


xxxxxx

Nej, efter dessa två tankar
får jag ge mig.
Jag är lite trött minsann.....

Idag åkte vi till Hjortkvarn
och åt glass.
Jag avslutar med en bild.

kram
ingla



Jordgubbsglass, apelsinsorbet och jordnötsglass





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0