Grattis på mig!!!

När min rektor idag meddelade
att styrelsen igår tog det eminenta beslutet
att anställa mig på 100% nästa termin
(istället för de utlovad 50%)
så gratulerade han mig.

Han sa Grattis.
Det tycker jag var trevligt.

Dock var ju min reptilhjärna
snabb som en iller,
så jag kunde ju inte motstå ett:
Och Grattis till er!!!

Å andra sidan;
Grattis till oss båda,
vilken tur vi har!!

Jag får jobba heltid
med det lugn
som heltidsplanering av egen klass ger.

Och han,
ja, han får ha en av
världens bästa lärare i sin lärarstab.

Och för dig som inte känner mig
så kan jag förklara att;
Jag brukar ta emot nya grupper med att gratulera dem.
De har nämligen fått en av världens bästa lärare.

Man kan nämligen inte njuta så hejdlöst av ett yrke,
vara så glad på vägen TILL jobbet,
som jag är
- utan att vara jäkligt bra på det!!!!

Den första eleven som kommenterade det
(för många år sedan)
var Johanna,
hon tittade fundersamt på mig en stund
-jag hjälpte en klasskamrat med ett klurigt tal-
så sa hon:
Du tycker om att vara fröken va???

Och jag svarade ärligt:
Nej, det gör jag inte!
Jag ÄLSKAR det!!!!

Och inte nog med denna trevliga nyhet.
Sambon tycker att jag borde fira
- med att köpa en ny mobil
(Ja, istället för den överkörda alltså)

Det tål ju att tänkas på

Tänk att fira att jag fick 100%
med att få en telefon.....

Låter VÄLDIGT trevligt!!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Dottern

MEN GRATTIS!!!!



!!!BLEV SÅ GLAD ATT DET KOMMER TÅRAR!!!!!



FADDERULLAN VAD JAG ÄR STOLT ÖVER ATT HA DIG TILL MAMMA!!!!!



Min mamma=VÄRLDENS BÄSTA FRÖKEN!!!!



Detta ska banne mig firas när vi ses!!!



Lymi!

2010-12-10 @ 18:53:43
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/
Postat av: BJ

Så skönt att du ÄNTLIGEN håller med mej ;-)

2010-12-12 @ 14:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0