Resande Julafton

Jag som aldrig någonsin letat efter annorlunda julfirande,
jag lär få det i år.

För har vi tur
(ja, nu anser vi det som tur)
så hämtar jag Dottern
på Skavsta flygplats
på julafton sen eftermiddag......

Det är väl inte riktigt
vad vi två planerade.
Men Sol såg inatt
att hennes flyg imorgon bitti
är inställt.

Vilken tur att vi hade både hängslen
och livrem.

Vi testar då Ryanair
från Stanstead istället.
Ja, när nu inte SAS från Heathrow fungerar......

Jag har inte lyssnat efter
hur jag egentligen känner.
Är lite rädd att jag börjar grina.

Så istället går jag runt
och tänker på vilken tur vi har.

För om man jämför
med alla stackare
som sitter strandsatta på flygplatser
så har ju vi det alldels utmärkt
- Vi är bara väldigt långt ifrån varandra........

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Dottern

Sitter och smågråter lite nu.Men vi kommer ju ses på julafton!Vilken grej!

Är precis som du,går runt och berättar för mig själv att allt är bra och att jag inte alls behöver gråta!



Lymi

2010-12-21 @ 12:47:44
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0