Ändrade planer

Ja, inatt är det många tankar som far.

Mest tänker jag ju såklart på Sol.
Det är svårt att vara mamma på distans.

Alltså känslomässigt.
Annars är det inte svårt alls,
hon klarar sig nämligen alldeles ypperligt själv.
Som jag sagt förut,
hon är klok som en bok.
Kan önska att jag hade haft hälften av hennes förmågor
när jag var arton....

Men det hade jag inte.
Och det blevo ju attans bra till sist ändå.....

Men åter till Sol,
vi är nämligen lite nyfikna hon och jag
på vad Livet har för plan.
Det verkar nämligen som planer vi totar ihop ratas......
Och då blir man ju lite nyfiken som sagt.....

Min skola i detta är antagligen
att jag ska orka vänta
och vila tryggt i förvissning om
att allt löser sig.

Hmmm, det verkar ofta vara min kurs....
Ja på något sätt handlar det ofta om
att jag ska släppa lite på kontrollbehovet liksom.

Och tro mig,
det övar jag ganska ofta och intensivt på.

Om jag får säga det själv,
så har jag blivit mycket bättre på det.

Undrar jag om det är samma läxa för Sol??
Sådan mor, sådan dotter??

Ehhh jag ska nog sova nu.....

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Det handlar inte om kontrollbehov. Den stora lärdomen är att du ska sitta där – länge och ofta! – och götta dej åt vilken exemplariskt duktig förälder du är ;-)

2010-02-06 @ 20:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0