Count your blessings

Ikväll hamnade vi i ett mycket trevligt prat N och jag.
Det handlade om allt vi har som är bra,
det vi tycker om,
och sådant härligt.

Turligt för oss
så blev det faktiskt ett ganska långt prat
- vi har mycket att vara glada för!!

Vi avslutade med att påminna varandra
att vi måste vara rädda om det vi har.


I så lång tid,
har frågor, ställda av min omgivning
lett till gnälliga svar.

Och är det ingen som frågar,
så har jag gnällt ändå.
Sömnbrist, smärta och sådan skit
kan i alla fall göra en gnällspik av mig....

Men lite nu och då,
påpekar N och jag för varandra
om de bra sakerna som omger oss.

Det är bra.
Det är nyttigt.
För det är så himla lätt att glömma.

Det finns så mycket gott i mitt liv,
så oförskämt mycket gott.

Vilken tur jag har!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Catrin

Det är så viktigt (men ibland så svårt) att bara stanna upp och göra sig påmind om vad man har att vara tacksam för. Och jag har tokmycket att vara tacksam för.



Igår efter att ha sett filmen Dagboken (för tredje gången) var jag tvungen att krama om min man tills det knakade för jag är så tacksam att vi har varandra. han är världsbäst för mig!

2010-02-08 @ 08:53:00
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0