Gott Nytt År!!

Jag var envis och ganska ego.
Ganska jobbig att leva med
och att tycka om.
Visste minsann vad jag tyckte
och var sällan tyst om det.

Jag älskade min dotter till månen
och tillbaks
och dit igen.
Men jag var ingen lätt mamma
att fostras av.

Jag var smartare
än vad jag själv orkade prestera
och slogs därför med dåligt samvete
- alltid.

Jag talade ofta med Farmor, Gud och Universum
men var inte säker på om de hörde mig.....

Så kom Cancern!!!!!

För två år sedan, idag,
hittade jag knölen.

Knölen som bestod av en ovanligt stor,
och djävligt arg,
cancertumör.
Döden hade bosatt sig
i mitt högra bröst.

Och sedan gled jag fram
på en räkmacka......

Jag opererades,
behandlades med cellgifter
och strålades.
Tack vare Cancerfondens
givmilda donatorer
sitter jag nu här
två år senare;

Jag är envis och ganska ego.
Ganska jobbig att leva med
och att tycka om.
Vet minsann vad jag tycker
och är sällan tyst om det.

Jag älskar min dotter till månen
och tillbaks
och dit igen.
Och jag är ingen lätt mamma
att fostras av.

Jag är smartare
än vad jag själv orkar prestera
och slåss därför med dåligt samvete
- alltid.

Inte så stor skillnad,
eller hur??

Skillnaden är att det jag förr trodde
om min familj och mina vänner,
det vet jag nu!!
Jag har ett socialt nät
som hållit mig vid liv.

Skillnaden är att nu
när jag talar med Farmor, Gud och Universum,
ja, då vet jag att de lyssnar.

Jag, jag är fortfarande
samma gamla Ingela
- förutom på en punkt;
Idag är jag modigare!

Så idag lever jag
istället för att överleva.


Jag önskar dig ett Gott Nytt År!

Och jag ber dig,
lär dig av min cancer,
skit i att skaffa en egen.

Var modig
- för det är du värd!!!!

kram
ingla

"Take this mouth,
so easy to critisize,
Take this mouth,
give it a kiss."

Kommentarer
Postat av: Monica

Det bästa som finns är känslan av att LEVA, inte bara överleva!

You go girl!



M

2010-02-03 @ 04:27:16
Postat av: BJ

G O T T N Y T T Å R!!!

Kram

BJ

2010-02-03 @ 13:53:32
Postat av: ia

Å här sitter jag, några mil närmre, men ändå så långt bort & myser av lycka, att just du bestämde dig för att slåss, för att leva och inte bara överleva, att du finns där när jag får stora skälvan av en extraplåt på mammografin! Många goda nyår önskar jag oss!

2010-02-04 @ 21:11:26
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0