Krax

Hela jag går på sparlåga.
Ja, inte för att jag vill
utan för att det är som om
jag hade en giganstisk jättemarshmallow
mellan mig och allt jag vill göra.
Och då menar jag allt.

Det kostar enorm viljestyrka att kliva ur sängen.
Och då vill jag verkligen upp
eftersom jag får ont i ryggen av att ligga för länge.....

Att bädda,
fixa något ätbart,
ringa ett måste samtal.
Hmpf, att ringa förnöjsamma samtal är även det för jobbigt.
Allt för att denna marshmallow är i vägen.

Tycker att det är så varmt här hemma
att jag blir illamående,
men när jag tittar på termometern så påstår den annat.

Allt på tv är skit
och det finns inte en enda film jag vill se
(Och tro mig,
i detta hem finns det ett stort antal filmer!!)

Det finns inget att äta i kylskåpet
och affären ligger i Korpilombolo.

Det finns gardiner jag vill sy,
lampsladdar jag vill förlänga
och hörn jag vill?!? städa,
men jag orkar inte

Jag vill gärna baka
men orkar inte ens bestämma vad.

Det enda jag skulle kunna visa upp
som eventuellt kunde påstå att jag är sjuk
är en kraxande röst.
Har inte ens ont i halsen.

Vad sjutton är det med mig????

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0