Andra lösningar

Alltså, jag är ganska uppfinningsrik
och min sanslösa lathet
har gjort mig mycket smart.
Jo, jag har ofta mycket rationella och kvicka små lösningar.
Sådana som ger stort resultat med lite arbete....

Jag vill nu påpeka två ställen jag inte varit inblandad i
hur man löst arbetsgången....

1.
Jag går till vårdcentralen med ett mycket fult födelsemärke
och en knöl i nacken
(Nej, Hallon, inte mitt huvud!!)

Vårdcentralen remitterar mig till ett ställe*
där doktorn menar följande:
Näe, jag har ingen lust alls att att bort de där två sakerna....

Jag svarar att har man nu tröskat igenom
en canceromgång med div efterföljande behandlingar
ja, då är man inte speciellt pigg
på konstiga födelsemärken och växande knölar.

Det struntade han i.
Då spände jag ögonen i honom o såg arg ut
tills han remitterade mig till Hudkliniken.

Igår var jag på hudkliniken.

Där slänger man bara en bläng på mina två oönskade behag
och börjar skriva en remiss.
TILL SAMMA DOKTOR SOM REMITTERADE MIG DIT....
Ja, han som inte vill skära i mig...

När jag berättar bakgrunden ler doktorn finurligt och säger:
- Mycket möjligt, men nu MÅSTE  han.......

Och det är ju bra
för då blir jag ju av med dem...
Men är det någon mer än jag som ser
ett mycket tydligt ställe att spara in lite pengar????

2.
Efter mitt besök hos doktorn idag gick jag till Apoteket.

Jag tar turlapp och väntar.
Det blir 43 och jag kliver fram.
När människan bakom disken inser att jag är en krånglig en
- alltså jag vill ha fler medusiner,
inte bara en eller två,
då talar hon om att jag minsann får vänta till en av hennes två kollegor är klara
(Hon visar med handen två stycken sittandes till vänster)

Jag muttrar lite men backar lite o ställer mig att vänta.
Och vänta

Jag tittar lite på hyllan närmast
men varken dagen-efter-piller,
ägglossningstest eller massagestavar
fångar mitt intresse.
Så jag liksom ställer mig och gör ingenting.

Då inser jag:
Till vänster sitter två människor och sliter rumpan av sig.
Den ena har en dam med synnerligen dålig hörsel
(och antagligen kort komihåg) hos sig.
Den andra en så pass missnöjd kund
att hon är tvungen att ringa en tillverkare.
Det är en av dessa två som ska ta hand om
mitt oerhört stora ärende - tre medusiner.

Till höger har vi tre kassor öppna,
med alltså tre personal bakom,
utan en enda kund!!!

Vi är tre som står och väntar
på två hysteriskt upptagna,
medan tre står och har tråkigt.

Eller ja, vi är ju sex personer som har tråkigt.

Tänk om vi kunnat umgås lite,
då hade jag fått min medusin lite fortare
och de två slitvargarna inte behövt stressa så....

Är det bara jag
som ser utrymme för förbättring??

Nu ska jag försöka somna om.
Klockan är 04.45
men jag har redan sovit några timmar
och kommer säkert somna snart igen
så det är lugnt...

kram
ingla

*
Vill inte tala om var/vem
Han kanske bara hade en dålig dag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0