Jämförelser

Idag har jag jobbat för första gången på alldeles för länge.
Då blir man trött.
Jag har jobbat på ett nytt ställe där jag knappt hittar till toa.
Då blir man trött.

Man blir även trött av nya elever,
nya kollegor,
att inte hitta en enda pinal du behöver
och att jag givetvis hade hade rastvakt
gjorde mig ju inte piggare.

Att ha en heldag med
21 elever jag inte kan namnen på
som alla befinner sig i fel åldersgrupp
och blir oroliga då riktiga fröken är borta
kan vara lite tröttsamt

Att åka dit i snömodd
och inte krocka med en ambulans på vägen
är lite slitsamt.

Ändå är jag mindre trött ikväll
än efter en dag på mitt förra jobb..........

Jupp, jag tog rätt beslut!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

:) Det gläder mig!! Inte att du är trött utan att du tog rätt beslut. Vilket i och för sig inte är förvånande eftersom du besitter den bättre av mina tre hjärnhalvor . Stor glad kram!

2010-01-22 @ 12:21:30
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0