Teknikens framsteg

När jag bodde i Umeå
var jag på visit i Norrköping.
Jag hade ett par kompisar med mig
och vi bodde alla hos en gammal klasskamrat; Peter.

När vi skulle resa hemåt
gick vårt tåg i svinottan.
Vi fick låna Peters väckarklocka
så att vi skulle kunna komma upp.
Vi fick lova att ställa om den
så att han kom upp till jobbet sedan.

Allt gick bra,
även om det var MYCKET tajt med tid.....

Väl på tåget inser vi dock,
det som du redan förstått:
Vi glömde ställa om larmet på klockan!!

Så här löste det sig;
Den underbara konduktören
tog radiokontakt med en station
som ringde Peter och väckte honom
på överenskommen tid!
Underbart eller hur??

Hur ser då min resa ut idag?
Jo jag vaknade av larmet på min mobil.
Samma mobil som fått sms från min syster om att hon var sjuk.
På Örebro station tar jag, med mobilen, ett foto av mina väskor,
de för jag sedan över till datorn via bluetooth.
På bussen surfar jag trådlöst med swebus
så att jag kan skriva detta inlägg
och visa dig bilden.

När inlägget är klart
ska jag ringa Larsa
och fråga om han vill ha Sol o mig som middagsgäster ikväll.
Sedan ska jag med samma mobil
lyssna på julklappen Rod Stewart
emedan jag surfar runt på datorn....

WOW



För övrigt kan nämnas att min dator
får plats i min lilla gula handväska (ca A4)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0