When pigs fly...

.... trodde jag. Men...

Nu har ju jag aldrig påstått att jag i min blogg
(eller i mitt liv heller för den delen)
avhandlar viktiga och betydelsefulla frågor.
VILKEN TUR!!

För det jag gått igång på idag
är något så totalt oviktigt som:
inredning.

Jajamensan, du läste rätt.
Hon som inte ens slänger en bläng i IKEA-katalogen
engagerar sig alltså i inredning.

Det är ju så att N och jag
vi pyschlar och myschlar lite här och där i vårt hem.

Det finns ganska mycket som vi vill ändra.
En del saker är mycket enkla, en del billiga,
en del dyra och en del svåra.
Ja, sedan finns ju givetvis alla möjliga kombinationer av dessa fyra....

Eftersom jag helt klart inser mina begränsningar
tänkte jag använda mig av den uppsjö av kompetens
som borde finnas ute i bloggvärlden.

Sagt och gjort, jag söker och har mig
och börjar att prenumerera på ett gäng.
Hade liksom inte lust att gå igenom alla på en gång
utan jag bestämde mig för att följa en del
varken jag hunnit läsa dem ordentligt eller ej.

Och vad jag har slutat prenumerera dessa dagar!!!
En påstod att det skulle handla om inredning
men innehållet kan snarare sammafattas som
"bitterhet över att just stackars jag är sjuk".
Gissa om den var intressant??
Ska någon gnälla så är det ju jag!!!!

En var alldeles för pysslig
en annan alldeles för ambitiös.
En visade sig vara Pernilla Wahlgren
och en annan var 12.
Sedan finns en hel bunt som går tvärbort
av en och samma anledning.
Detta är en sammanfattning av alla dessa:

Hej! Jag bloggar om inredning för min omgivning tycker att jag är så jäkla bäst på det!!
Allt jag äger och har är precis vitt och det är sååååååå fantasifullt och ovanligt.
Det blir så hemtrevligt med bara vitt vitt vitt. Inte alls likt en sjuksal.
Jag är så otroligt hipp så jag handlar saker på loppis. Om det är vitt alltså!!!
Så lägger jag in jättefina foton här på bloggen. Ofta visar de ett halvt kattarsle
och en lite snutt av en duk jag köpte på loppis för 47 kr.
Detta är en trasig pall jag hittade i soprummet igår. Den ska jag såklart måla om.
Vi gör en tävling, den som väljer snyggast färg vinner. Och vinnaren valde:........vitt!!!
Igår satte jag skott från min ampellilja så jag tror att de snart ringer från NASA
och behöver mig i ett projekt där det saknas en kvantfysiker.
Har jag nämnt att jag är alldeles alldaglig och vanlig men bakar allt mitt bröd själv??

Ni aaaaanar inte hur många av dessa bloggar det finns därute!!
Först blev jag mycket brydd och hade MÅNGA frågor.
Nu när jag kastat iväg dessa återstår bara en:
Hur kan det komma sig att ingen av dessa har en vit katt??

Nej, jag har faktiskt en fråga till;
Var finns bloggarna som visar "Så här kan just du Ingla göra med tvättstuga och duschrum???
Är det för mycket begärt?????

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0