Datastöld

Likt Meg Ryan*
tassar jag med ett vakande öga
till sambons dator.
Örat riktas ut mot garageuppfarten
där motorcykeln surrar igång.

Han har alltså inte ens hunnit av tomten
när jag är uppkopplad på hans dator
- fast jag är inte alls fast i något spel på internet,
inte alls.

Till mitt försvar vill jag påpeka
att jag faktiskt blandar upp
med tvätt och annat.

Annars har dagen gått i förändringens tecken.
Nja, inte så mycket som syns
utan snarare:
jag har planerat om allt jag hade bestämt innan.
Ommöbleringen kommer ske senare,
hyllorna ska nämligen lackas först.
Gräsklippningen gick om intet
då gräsklipparen faktiskt inte var intresserad

Däremot höll jag krampaktigt fast i beslutet
att Sol och jag ska på bio.

Så det ska vi

Nu

kram
ingla

* You´ve got mail

Kommentarer
Postat av: Li

hej! jag skickade iväg ett mail åt dig, hoppas det kom rätt =) btw, tack för kommentaren!!

Li

2010-07-30 @ 10:57:07
URL: http://fightingcancer.blogg.se/
Postat av: Dottern

Vilken underbart bra film det där är....



Lymi

2010-07-31 @ 03:56:45
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0