Brutna löften

Har lite svårt att koncentrera mig just nu
eftersom Magnus Uggla precis sjungit
"Värsta grymma tjejen"
för Kronprinsessan.......

Men jag gör vad jag kan.

Så här är det mina vänner:
Jag har brutit ett löfte.
Inget jag är stolt över
men jag såg ingen annan lösning.

Jag har, trots att jag tidigare lovat,
nu meddelat Borns Friskola
att jag inte tar den tjänsten de erbjudit mig.

Jag försöker att hålla det jag lovar.
Menar att har jag lovat,
får jag minsann stå för det.

Men nu gör jag inte det
- och då får jag stå för det!

Så jag har talat med de berörda
och faktiskt blivit lite förvånad.
Nja, kanske inte förvånad men överraskat glad.
För flera av dem önskade mig lycka till.

Jo, det är som så att det ringde en rektor jag aldrig träffat
och bad om en träff.
Motvilligt gick jag med på det
och nu är han liksom min chef.

Jag tackade nämligen Ja till att undervisa i en 1-2a nästa läsår!!!

Jupp så är det!!

Nu har Salem Al Fakir sjungit för Kronprinsessparet
och Sols och min egen Peter Jöback
förgyller livet.

Jag ska fokusera på det.

Men nu vet du i alla fall.

Kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Dottern

Lymi!!!

2010-06-19 @ 00:03:01
URL: http://solenan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0