Rollin´

För det är väl det det gör
Rullar på liksom.....

Har jobbat idag,
och det var väl sådär.
Men jag åkte även till nya jobbet.
Och det riktigt killar i magen av spänning.

Tänk att jag va....
Ska lära alla dessa små att läsa!!
Ooooiiiii

Liten sjukuppdatering kan jag lämna till närmast sörjande:
Jag har på eget bevåg börjat trappa ned
på smärtstillande till natten.
Mina piller är ju lite luriga
och jag har ju knaprat dem ett tag nu,
så jag går inte cold turkey.
Istället för 2 piller till natten
tar jag sedan igår 1.5.

Tänker hålla på så en vecka
och sedan gå ned på 1.

BJ kommer säkert ha åsikter
om att jag tar för stora steg.
Men pillren är ju så infernaliskt svåra att dela.

Ikväll ska jag försöka slockna tidigt.
Börjar 06.30 imorgon.
Eller kvart över draghålet,
som Ingrid skulle säga.... ;-)

kram
ingla

Och för övrigt vill jag igen påpeka
att min dotter är sanslöst duktig.
För det vet jag.
Jag är nämligen Mamman!!!

Kommentarer
Postat av: Dottern

Knäppis....



Lymi

2010-06-22 @ 22:20:43
URL: http://solenan.blogg.se/
Postat av: Anneli Morath

Jag kan rekomendera en tablettdelare på apoteket, en slags giljotin. den är helt suverän att dela tabletter PÅ MITTEN:

2010-06-24 @ 16:56:13
Postat av: ia

Trycker på Gilla-knappen om och om igen!!!

Löv jo - ta bil!

2010-06-24 @ 18:44:40
URL: http://www.vildnos.se
Postat av: BJ

Korrekt, BJ HAR åsikter!

Förslaget är "Jenka-metoden" alltså:

Vecka 2: varannan dag 1,5, varannan dag 2 tabl.

Vecka 3: 1,5 tabl hela veckan

Vecka 4: varannan dag 1,5 tabl, varannan dag 1 tabl.



Sista v. blir då 0,5 varannan dag och total uttrappningstid sju veckor.



OCH gå genast tillbaka till "veckan innan" om smärtan ökar!!!



Kram

"Husdoktorinnan"

2010-06-27 @ 19:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0