Blommor och muggar

Tack för tips om
vad jag ska ha mina
oumbärliga kärl till.

Och även om jag inte riktigt
kommit på något bra,
så har alla idéer apselut
fått mig att tänka "outside the box"

Det ska nog bli något riktigt finurligt.

Förstod att jag inte visat min vackra sockerskål
eftersom flera hade det som tips.
Här är den:



Muggarna är våra nya kaffemuggar.
De är aningens mindre än de man brukar hitta,
i alla fall i mina skåp.
Snarare närmar de sig den gamla
hederliga kaffekoppen
i storlek.

Idag är en UNDERBAR vårdag
och det ska utflyktas.

Jag längtar efter att se
om några av de blomlökar
jag med milt? våld
tryckte ned i backen i höstas
tänker komma upp.

Under tiden får jag nöja mig med blommorna
i fönstren inomhus.

Min hibiscus
som är gammal som gatan,
gör mig aldrig besviken.

Jag vet att hon borde få vila i frid
men hur ska man kunna avyttra
en så trogen blommare??



Ha en underbar dag!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej Ingla!!

Fru Hibiscus verkar inte alls ha tänkt sig någon vila! :o)

Så fin den är!

Hoppas utflykten blev perfekt!

Vilken dag.....vilket ljus...... och lite vårpirr i magen! ;o)

Kram Kicki

2010-03-09 @ 18:37:12
URL: http://www.minskattkammare.blogspot.com
Postat av: Catrin

TACk! Jag är stolt :)



Åhå en utflykt låter inte tokigt alls. Blev det trevligt?

2010-03-09 @ 23:15:35
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: ia

Tack för titten! Tänk att ni bara kom inramlandes sådär - jättemysigt! Snart kommer jag inramlandes tillbax :)

2010-03-10 @ 12:26:36
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0