Cancermyntets sidor

Ofta hör  (ehh och läser) du mig
gnälla över cancer-relaterade biverkningar.

Jag har ont,
jag kan inte sova
(har i skrivande stund varit uppe sedan 03.27.....)
osv osv

I gnällhögen kan jag förövrigt tillägga nya krämpor!! ;-)
Eller nya och nya,
jag har haft dem ett tag
men de märktes inte så tydligt förrän
jag började banta ned knarkintaget
och sedan har jag glömt att skriva om dem.

Höger pekfinger tror att det sitter
på en gammal reumatiker-kärring!
Jupp, så är det.
Vill bara påpeka att man använder minsann
pekfingrarna bra mycket mer än vad man tror
medan de ännu fungerar.....

BJ säger såklart att jag är gammal nu
så det är bara naturligt.
Och visst har hon rätt,
men det skulle aldrig ha gått så fort
utan cellgifterna.

Men visst ja,
det var ju faktiskt inte gnäll-sidan
av cancermyntet
jag tänkte på idag (inatt menar jag)

Jag är så innerligt glad och tacksam
för allt skit jag gått igenom.
För som jag nämnt förut
är en biverkning nämligen himlans positiv.
Jag har blivit modig!!

Nej, jag kommer aldrig hoppa bungyjump,
tämja lejon
eller ställa mig i invandrartäta områden
och meddela att vi nu ska sjunga
"We shall overcome"*

Men i mitt liv,
i det jag lever,
där är jag modig.

Jag har ett dygn bakom mig
fullt av bestigna berg,
slaktade drakar
och andra modiga saker.

För tack vare min resa
så törs jag kräva
och jag törs ta emot.

Och det mina vänner,
det är inte kattskit minsann!!!

Heja mig, vad kul det är
att tordas vara modig!!

kram
ingla



*Detta fick mig dock att associera till
att vi får en friggebod av mina föräldrar
att ställa upp på tomten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0