Dagstur

A lot to think about
Nothing to worry about

Plötsligt befann jag mig i bilen
på väg till Norrk över dagen.
Eller dagen....
.... några timmar.

I alla fall så var det bra,
för jag behövde tänka.
Eller tänka.....
..... jag behövde låta tankar vila.

Och det gjorde jag himlans bra.

Sol har gjort världshistoriens bästa bil-bland-cd.
Nu behöver jag liksom inget mer
i musikväg liggandes i bilen.

Men jo,
det är sant!
Allt är med!!
Allt från U2,
över Brolle,
till Körbergs; Fattig bonddräng.....

Och jag sjunger för full hals!

Jag lekte med tanken att åka förbi gamla jobbet.
Hade varit så skönt att fylla på
med lite Christina och Elsie
och de andra trevliga.

Men så insåg jag
att jag är för trött
för att utsättas för den energi
som omger stället.....
..... så jag avstod

Nu fick jag fylla på
med min underbara unge.
Tänk vilken tur jag har
som fick just henne!!!!!!

Och vilken tur VI har
som fick just Ingrid!!!

Sol och Ingrid bjöd mig på
ett hejdundrande taco-bord.
Jag stoppade i mig så mycket
att jag har fortfarande inte
lyckats få i mig något mer.....
(ca 10h senare)

Jag reste en vacker dag.
Solen sken från fyra håll
på bortvägen.
Och på hemvägen
brann hela världen....
Tyvärr kan inte ens min eminenta kamera
göra det rättvisa.



kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0