Dymmelonsdag!!

Lite konstigt att påsken kommer
även utan mastodontpyssel med elever.
Men vad bryr sig påsken
om sådana världsliga ting som pyssel??

Som det ser ut nu
så verkar påskhelgen bli
just den kompromiss
som jag först var inne på.
(Hmm ännu en gång:
- man får det man ber om.....)

Men påsken innehåller även paket här.
Första april är N´s födelsedag
och för att muntra upp livet
blir det tårta på Långfredagen.
Man kan ju undra
vad farfars far skulle tyckt om det:
Tårta på Långfredagen??!!
Förr lagade man ju inte ens mat den dagen.

"Att-göra-lista" är ju såklart milslång,
men det skiter jag nog högaktningsfullt i.
Jag gör det jag vill tror jag.
Påsk och födelsedag blir det ju ändå.

WOW,
nu fick jag plötsligt lust att röja lite??
Bäst att passa på!!

Snart är påsken över oss
med hull och hår.
Jag hoppas att du har möjlighet
att göra det just du vill!!

kram
ingla



PS
Insåg just vilken tur jag har:
Jag fyller St Patricks Day
och N fyller 1 April
Lätt att komma ihåg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0