Grå torsdag

Ja, jag beställde ju såklart
fint väder till igår.
Vem som missat i beställningen till idag,
vet jag inte.
Men fel blev det ju helt klart.
(Här är det grått, mulet och regnet hänger i luften.)

Tack alla, för gratulationer.
Allt från kommentarer,
mail och fina kort/paket i posten.
Tänk att ni hittat mig
trots att jag inte har "adresserat" mig i Nora!

Jag hade en mycket trevlig födelsedag!
Men samtidigt så håller nog analysen
jag och en elev kom fram till igår:
Det räcker med att fylla en gång om året.
Mer uppmärksamhet än så kan inte vara nyttigt!!

Kan även tala om att så här i eftertankens kranka blekhet
(ett favorituttryck!!)
så är nog den där utskällda tårtan
nu en ny favorit!
Ska bara få kläm på chokladandet.....

Idag jobbar jag
och det gör jag även imorgon.
Är dock synnerligen nervös
för just morgondagen.
Då ska jag ju nämligen inte hålla ordning
på ett gäng ungar.....
.... jag ska laga mat till dem!!!!

Kocken vill vara ledig
och de får inte tag på den vanliga reserven....
Men det är väl ingen press,
inte alls.....
Gör jag bort mig är det ju bara
85 personer som går hungriga!!!!
.... och det känns ju inte alls jobbigt,
inte alls.....

Men det löser sig!
Allt löser sig,
på ett eller annat sätt......

Nu ska jag smita in på frita
(eller fritids som det heter här)
och rita lite innan jag börjar.....
Eller kanske klippa något.
I alla fall så tänker jag inte spela Råttfällan med C-A.
Han vinner jämt!!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0