Kalasad!!

Jag tänker aldrig sluta fylla år!!
Sånt trams.
Att fylla år är ju hur kul som helst.

Ja nu fyller jag ju inte förrän till veckan,
men på en vardag kan det ju vara
lite knivigt att få besök.
Allra helst långväga ifrån.....

Vi kalasade därför igår.
Jag bjöd på vackra rosor med sylt och nutella,
misslyckad tårta
och resten köpt fikabröd.

Både N och Sol försäkrade mig
att köpt fikabröd går utmärkt.

Och jag blev firad,
med blommer och med blader........




Syrran, Erika och N´s ma + pa
kom på fika.
Och de sa att tårtan inte alls var misslyckad.
Jag vet ju att de alla är snälla,
men jag kunde ta det till mig..... lite.

Den kändes inte lika ful
som den gjorde kvällen innan,
då jag jagade rinnande choklad
över halva köket.

Hmmm, om jag tänker efter
kanske den faktiskt var helt ok.
Dock har jag än en gång fått bekräftat
att det är lite dumdristigt
att baka något nytt och oprövat
till ett kalas.....
(Även en vars recept högtidligt LOVAR
att man inte kan misslyckas med
- för det kan jag visst det.)

När kaffet hade svalnat i kannan
dök det upp gratulanter från Norrköping.
Jippi.

Kaffepannan åkte fort på igen
och ljudnivån var inte låg i vardagsrummet.
(Det brukar ju jag, Sol och syrran fixa själva förstås....)

När magen började kurra
serverade N sin urgoda Chili
och vi åt under tystnad!!!

Så när den där förbaskade festivalen på tv
väl snurrade igång,
var inte såååå många intresserade av chipsen och ostkrokarna.

Då musiktävlingen var en större besvikelse än vanligt
var det ju tur att en av mina urfina gåvor
var en dvd-box
med Björn Skifs samlade verk!!!

Dessa upplevdes dock med olika känslor.
En del av oss kastades tillbaka i tiden och smålog hemligt,
medan andra (läs Sol)
skrattade sig harmynta.
Och jag håller väl med om att
varken 70- eller 80talet var precis höjdare
rent modemässigt.

När de långväga gästerna
hade påbörjat sin hemresa
trillade jag utslut i säng.
Trött men lycklig!!
Vilken dag!!!!!!

Och eftersom jag nu fyllt år,
eller i alla fall firats,
så är det officiellt VÅR.
Så det så!!


(Vackra påskliljor i farmors gamla kaffekanna)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0