Taget beslut

Tack vare cancern
skräms jag sällan av morgondagen.
Nu för tiden......
Det är skönt.

Jag har nu ingen lärartjänst på en skola i Norrköping.
Efter nästan tio år
i Norrköpings kommun
har jag sagt upp mig.

Och det är helt rätt för mig.

Men i bilen hem
fick jag en gråtattack.
Den var tvungen att bli kort
eftersom lastbilarna blev så suddiga.
Men det gör inget,
jag kan gråta igen.

N frågade mig nyss
om det känns trist.
Och det gör det ju.
Trist.
Men som jag sa;
Bara för att jag blir ledsen,
är det ju inte fel beslut.

Det finns arbetskamrater,
riktiga vänner,
som jag saknar.
Jag har redan saknat dem länge......
Men nu blir det mer
påtagligt.

Nä,
det har varit en hård dag,
jag går o lägger mig.

Någonting säger mig att
jag kommer att återkomma i ämnet......

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Elsie

Känns liksom lite konstigt att du inte ska vara kvar

hos oss. Hoppas att du tar dig tid att hälsa på oss när du styr kosan söderut.

Kram från Elsie

2010-03-31 @ 20:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0