Tulpaner på IKEA

Igår hade jag en hård arbetsdag!!

Jag började med att kliva upp vid 0300
för att vara kreativ i ångesten
över att inte vara "självförsörjande".
Tänk att det ska vara så körigt
att inte "klara sig själv"

Men sedan blev det bara trevligare för varje timme...

Syrran vaknade ju till slut
så vi kunde fortsätta babblandet från igår
när gäspningarna liksom förstörde rytmen lite.

Efter frukost packade vi in hennes grejer i bilen
och for in till Örebro.
Efter diverse affärer, lunch, fika
och lite affärer till var klockan plötsligt hemfärd
för Syster Yster.

Själv tog jag en extra tur genom tråkbutiker
(typ ÖB, COOP)
för att landa hemma ca halv sju.
Vilket antagligen var systerns hemkomsttid oxå.

Väl hemma skulle jag reda ut
om jag skulle sysselsätta mig med något vettigt,
eller om jag helt enkelt skulle sova.
Jag hade ju vid denna tid varit vaken en ganska lång stund
och jag visste ju vad som väntades.

Runt midnatt skulle sambon ringa
och vilja ha skjuts hem från Örebro.

Jag bestämde mig inte för någonting,
gjorde inget vettigt
och somnade framför tv´n.

Vid ett-tiden var sambon hemskjutsad
och jag däckade på kudden.

Dock var jag tvungen att fundera lite:
Nu har de tulpaner på IKEA.
Jag blev glad och köpte,
men snart är det ju ingen ordning alls.....

Allt finns liksom överallt,
hela tiden (långa öppettider).
Ändå finns det så mycket,
som inte går att få tag på.

Mmmm
jag hör hur virrigt det låter...
Jag ska grunna lite till
och kanske återkomma i ämnet
(beroende på resultat av grunnande)

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Akselleila

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2011-06-13 @ 14:59:46
URL: http://akselleila.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0