Vänner

Jag blir så glad av vänner.
Ja, inte bara själv fenomenet vänner
utan just mina vänner.

Jag uppskattar så klart allt de gör för mig.
All hjälp jag fått och får,
all skit de orkar lyssna på
och framför allt alla skratt de givit mig.

Men så här ensam med datorn i natten,
då värdesätter jag så innerligt
att de finns.

Även om de ligger där ute i världen
och snusar och sover.
Hmm har ett par i en annan tidszon förstås.....

Men just det,
att sitta är i natten
och VETA att de finns
det är som balsam för en vaken själ

Så sant det är,
ja alla kloka ordspråk och annat
som handlar om vänner.
För JA, du är fattig utan dem!!

Och nu säger jag godnatt,
för att trots att klockan är sovtid
så fanns där en vän ute på nätet
och nu skrattar vi tillsammans.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej Ingla!!

Näääeee....inte ska du be om ursäkt för din tystnad!! Jag är väl inget bättre i så fall!

Att blogga är så tidsödande så man får begränsa det lite, det är mycket som ska hinnas med under dagen. Och inte blir man snabbare med åren!! ;o)

Jag skulle ju skicka dig en födelsedagshälsning i onsdags, men.....PLOPP.....så glömde jag det! Typiskt! :o(

Visst är vänner en gåva. Känner bara att detta målande (som tar sån tid) gör mig osocial, vilket gör mig själv mest illa i slutänden.......

Det kanske hade räckt med en blomma....hi hi....när det blir sån åtgång på värmeljusen!

Det är så trevligt att du finns därute, kanske vi får till en promenad när det blir riktigt fint. Jag som har bil kan ju alltid ta en sväng till Nora.

Ha det riktigt bra nu! :o)

Kram Kicki

2010-03-23 @ 08:58:09
URL: http://www.minskattkammare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0