Gummistövlar

Dagen började med att jag ringde min dotter
och gratulerade på namnsdagen.
Det är Sonja idag
och det heter ju hon,
efter min underbara farmor.

Ja, och farmor har jag oxå gratulerat
- men henne behöver jag ju inte ringa till.....

I sommarvärmen susade jag sedan in till storstan
eftersom jag behöver ett par gummistövlar.

Betade av både Blomsterlandet och Plantagen
och hittade där en växt jag ska inhandla.
Dock kanske det ska bli en present
så jag säger inget än.....

(Jag fick tag på ett par stövlar oxå...)

Väl hemkommen var jag utslut
men insåg att jag måste göra något
- om än litet -
i trädgården.

Så jag gjorde i ordning en liten "ruta"
jag grunnat på ett tag.



Sakta - SAKTA - men säkert
börjar en plan för tomten
utkristallisera sig
för oss.

Och inte bara idéerna tar tid att forma,
sedan blir det ju inte gjort i ett nafs precis.....

Här är föresten en av tulpanerna jag planterade i höstas


Och rabarberna....
WOW, de växer så det knakar



Nu ska jag nog ta och vila lite

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hallå Pinglan!

Vad fint det knakar hos dig! :o)

Mys på i solen.......

Kramar Kicki

2010-05-17 @ 10:29:03
Postat av: Ida

Hej! Jag tycker om din blogg, du är grym! /Ida ( Solenans kompis)

2010-05-17 @ 21:29:23
URL: http://eeeiidaa.blogg.se/
Postat av: Dottern

Jag håller med Ida! //Solenan (Ingelas dotter)

2010-05-17 @ 21:42:52
URL: http://solenan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0