Inringd

Sov hur skruttigt som helst inatt
men studsade glatt upp
när telefonen ringde.
Det var L8!!
Och de behövde mig på Born.

Inte alltför många minuter senare
satt jag på min underbara moppe
på väg ut till min härliga skola....

Den är så härlig
att idag är det en journalist här.
Jo, han hade träffat på 5-6an
vid ett tillfälle
och tyckte att de var så ovanligt trevliga.

Därför ville han kolla upp hur man gör
för att få till så trevliga ungar....
Jag misstänker att jag återkommer
ifall jag hittar artikeln på internet.

Kändes väldigt mysigt
att få se L8 en gång till
innan hon far till Turkiet imorgon.
Jag fick liksom en extra möjlighet
till hejdåkram.

Det kändes även bra,
att idag kunna ställa upp för en vän som behövde.
Glad att jag hade något som kunde hjälpa.......

Men efter jobbet måste jag på allvar ta itu med
"det är för ljust där vi sover" -problemet.
Vad sägs om svarta heltäckande gardiner?
Det låter väl himlans snyggt??

Bilen är hemma idag,
så antagligen blir det en vända till IKEA
(förlåt BJ)
och andra inredningsinrättningar i eftermiddag.

Borde ju inte var så svårt
att ordna mörkläggning till två små källarfönster....

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

Funkar jättebra med svarta gardiner, fast i mitt fall är den marinblå och inte alls en gardin utan ett överkast från IKEA, snyggt draperat (nej, inte alls! utan desperat uppkastat över gardinstången!) i sovrummet. Funkar tyvärr så bra att den blir kvar där och de nytvättade gardinerna inte kommer upp! ooops!

2010-05-10 @ 09:57:59
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0