Mopperesan

Mina intentioner kvällen innan
var att starta senast 08.00
Men si det orkade jag inte alls....



Jag lämnade Norrköping kl 10.00
och insåg långt innan Finspång
att jag glömt sätta på mig strumpbyxorna
under jeansen.

Så jag svängde in på Viberga
för att låna toaletten.



Från Finspång höll jag ut
ända tills jag kom till Hjortkvarn.
Frusen smet jag in till Glasseriet
för en kopp kaffe.



Först lånade jag toan
och byltade på mig lite till...
Väskan blev lättare
för till slut hade jag strumpbyxor plus två par byxor på mig.
Under skinnjackan hade jag fyra tröjor.

Att äta glass på Glasseriets premiärdag
var inte tänkbart
eftersom jag frös så illa.

Min lösning blev dock att köpa med mig hem...



Från Hjortkvarn tog det inte lång stund
tills jag var i Sköllersta.
Där finns min och Sols "vanliga" matmack.
På Statoil köper jag mig en korv.

Det rullar på hemåt.
I Örebro tycker benen att de redan gjort sitt
och samarbetar illa vid rödljus.

Jag biter ihop och tänker hålla hela vägen hem
men
är tvungen att stanna till vid rastplatsen 1 mil innan Nora.



Väl hemma kryper jag snabbt ned under duntäcket.

Det var en riktigt blåsig färd
och jag fick hålla hårt i styret.
Men allt gick mycket bra.
Det var ingen trafik att tala om
och regnet kom inte förrän de sista kilometrarna.

OCH NU ÄR MOPPEN HÄR!!!!

kram
ingla

(När jag nu skriver detta har jag idag
tagit mig till jobbet med moppen för första gången:
Det är underbart!!!)



Kommentarer
Postat av: ia

Du är gaaaaaaaalen, du tog verkligen moppen hela vägen! Hejja dig!!

2010-05-10 @ 09:59:31
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0