Rapport från sjukbädden

Nej, inte alls så allvarligt!!

N fick ge upp jobb
och bädda ned sig
i veckan.

Övermodig som jag är
var jag övertygad om
att baskeluskerna inte skulle bita på mig.
Jag hade fel!

Halsen har utrustats med tvåans sandpapper
och näsan liksom.....
Ja, vad ska jag säga?
Den är som "tvärtom-täppt"

Får liksom in mer luft än vanligt
eftersom slemhinnorna är torra.

Skåpen ekar tomma
på alla häxbrygder och piller
jag brukar använda
när kroppen visar tecken på ogudomlig svaghet.

Så, så här ser planen ut:
Jag laddar med Bones och NCIS
tills jag skrapat ihop ork
att ta mig till affären.
Där inhandlas ALLT
jag kan behöva de närmaste dagarna
inkl tröstostkrokar

Sedan har jag välsignelse
att Bara Vara..

Det positiva med allt
är ju att jag har sällskap i sjuksängen.
Inte nog med det;
han fattar att mina önskemål
om tv-underhållning
liksom väger tyngre än hans......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0