TANDLÄKARBESÖK!!!!!

Så är jag då hemma igen.
Jag är helt slut,
men det gör inget
för jag är hemma!!

Så här var det:

Söta Elisabet tog emot mig.
Hon är jättesöt,
virrig
och omtänksam.

Jag fick en rejäl blankett att fylla i
och det var ganska enkelt.
Jag har ju inte varit speciellt sjuk
så det blev mest
nej
nej
nej
nej
hela vägen.

Ja, jag fick ju klämma in bröstcancer
vid "Andra sjukdomar"
Och så fick jag ju redovisa lite piller
på "medusiner"

Så kom den bedårande Ulrika Tandläkare
och vi pratade och grinade.
Ja, det var ju bara mina tårar som rann såklart.

Lite bilder,
lite undersökning
lite beslut
och så var det klart.

Hon tog god tid på sig
och hon ställde intresserade frågor.

Hon berömde mig
för att jag lyckats med konststycket
att inte överföra min sanslösa skräck till dottern.

Hurra vad jag är bra!!!

Söta ELisabet och jag bokade in två nya tider
och sedan kunde jag gå ut till bilen,
sätta mig i lugn och ro
- och grina igen.

Himmel och plättar vad jag är välsignad!!
Vilken tur jag har!!

Som belöning köpte jag mig två rabarberplantor
som ska ned i jorden.

Men nu måste jag vila.
Man blir ganska slut
efter sådan anspänning........

kram
ingla

(Tack för alla glada tillrop - de hjälpte!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0