Rabarber

Är tillbaka till livet.
Dock med en väldigt långsam fart......

Det regnar innerligt.
Mycket bra, tycker jag.
Har några kvadratmeter på tomten
med nysått gräs
och det är ju sååååå trist att vattna.

Flög hastigt och lustigt ut idag.
Hörde nämligen det distinkta ljudet av
"traktor stannar utanför tomten"
och förstod då att Ronny kom för att hämta containern.

Fick under vår trevliga pratstund
även tips om en bra grävfirma
som jag redan ringt.
Mattias kommer imorgon
för att kunna ge ett kostnadsförslag
på allt stök som ska göras.....

Tassade nyss ut i regnet
för att ta kort på mina fina rabarber.
Men himmel vilken tid det tog!!

Jag var ju tvungen att plocka sniglar!!!
Det går helt enkelt inte
att bara passera det små äcklen.
Varje liten skitsnigel
ger ju upphov
till så väldans många fler.

Men till slut blev det i alla fall ett foto.

Jag planterade mina fina rabarberplantor förra veckan.
De var ju en belöning
för att jag tordes gå till tandläkaren.

Den ena heter Victoria
och den andra Elmblitz.
Jag ska söka lite på internet om dem.
Vore ju bra att veta om någon av dem
har synnerligen speciella behov.

Här är de:


kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Li

Ja vi hittade massor :D

men guud va folk knuffades, helt galet!!

2010-05-13 @ 15:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0