Hård arbetsdag!!!

Idag har jag haft en hård abetsdag.
Mycket hård.
Jag har varit tvungen att göra saker jag har synnerligen svårt för,
men det var bara att bita ihop
och genomföra det.

Jag har lyssnat på positiva åsikter om mig själv.
Puhhhhhh

Detta var jag tvungen att utstå:

Du är bra och framåt.
Du har kommit in som en frisk fläkt
och kom snabbt in i arbetslaget.
Du genomför saker
och har idéer.
Det är trevligt med dina mail
och du avlastar mig.
Du bidrar med dina NO-kunskaper.
Du är helt knäpp,
ja, faktiskt galen.
(ehhh i positiv bemärkning alltså)
Du är inte alls fyrkantig
(och när jag vidhöll det)
ja, då spränger du dina gränser.
Jag tycker om din humor
allra helst ironin....
Mitt i allt kaos där nere (mitt klassrum)
så har du full koll
och vet precis när, var, hur och varför.
Och det är tyst?!? (i klassrummet alltså)
Du ger goda råd.
Är omtänksam.
Du har så mycket humor,
som du även visar gentemot barnen.
Du har ett eget språk
exempelvis när du beskriver saker
Och språket kan lätta upp
när man pratar om tunga allvarliga saker.

Efteråt gjorde jag något,
för mig i denna situation,
ovanligt.
Jag var ärlig!

Jag sa,
Jag har nu två alternativ;
endera så kan jag säga till mig själv
-Jag har lyckats lura dem ganska bra.
Eller så kan jag tyst och stilla
försöka ta till mig allt ni sagt
och försöka tro på dem.
Jag tänker göra det sistnämnda.

Då skedde något underbart märkligt.
Min arbetskamrat M-L
(en tyst, mjuk, varm och fluffig människa)
reser sig ur stolen och utbrister argt:
Vaddå, menar du att du inte förstår
att du är allt det här???

Jag stammade lite förläget
(och förvånat)
att jag nog hade lite svårt för det, ja.

Det tyckte hon var synnerligen korkat.
Och eftersom det går min ära förnär
att verka korkad
ska jag nu jobba på att ta till mig detta.

Ett sätt att öva
var att skriva om det här.

På en liten undanskymd plats i själen
värmer det innerligt
att få höra bra saker om sig själv.

Om du är det minsta nyfiken på
vad jag har för bra att säga om dig
- hör bara av dig.
Det lovar jag att berätta för dig!!!!

Puhhhh
Nu är jag alldeles slut.....

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ÄR bäst Ingela!! :)

2010-11-03 @ 18:55:05
Postat av: BJ

Jaha. Här har man försökt framföra exakt samma saker i åratal (bl a om just din lärargärning och fått barska svar om att jag faktiskt inte har en aning om hur du är i klassrummet ... vilket i och för sig är sant ...)



Men det känns skönt att nu helt skamlöst kunna skriva:

V A D V A R D E T J A G S A!!! ;-D

2010-11-03 @ 19:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0