Pyntvägran

Jag vägrar!!!!

Vägrar vara modern
och hipp!!!

Vägrar inreda shabby chic.
Skabbig är jag minsann ibland ändå

Vägrar gå med på att allt ska vara så jäkla vitt!!!!

Vitt är färgen på somligas brudklänning,
sorgklänning,
ren snö
och nyskurat badrumsporslin.

Och så klart snögubbar.....

Men ingen kan få mig att tycka
att vitt är julens färg
Nope!!!



Här hittar man en stjärna i fönstret
som pappa gjorde till mig för.....24 år sedan.
Den är sanslöst omodern i sin träfärg

Så har vi dukarna - röda
Farmor broderade den ena
strax innan hjulet uppfanns.

Adventsljusstaken är en halv björklabb
med fyra hål i
som jag fick av slöjdlärare Olle
för ...... cirkus 28 år sedan

Två godisskålar (röda)
formade som julgranspumlor....

Den röda amaryllisen
står i en rödig kruka med tomtar på.
Godmodiga tomtar med bulliga kinder,
inga långa utdragna moderna här inte...

Jag älskar mina gamla julsaker.
Och köper jag något nytt
(trots inköpsstopp på den fronten sedan läääänge)
så blir det tråkigt omodernt vackert juligt!!!

Jag önskar dig en ljuvlig advent!
Ljuvlig och julröd!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Jan hedberg

En fin advent på dig min vän. Kram Jan

2010-11-28 @ 22:37:51
Postat av: Kicki

Hallå där!

Tack för mailet....ska svara....:o)

Så kul när du kikar in i butiken, härliga människa!

Men.....är det inte du som brukar bli folkilsken när det ska storhandlas?? ;o)

Har för mig att jag läste nån rapport om ämnet från Englandsvistelsen.....

Det kanske finns andra alternativ.....? ;o)

Stooooor kram Kicki

2010-11-29 @ 13:50:19
URL: http://www.minskattkammare.blogspot.com
Postat av: Elsie

Tack det samma Ingela

Jag håller med dig om att RÖTT är julens färg.

KRAM från Elsie

2010-11-30 @ 20:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0