Älg

På vardagarna tassar jag upp i mörkret.
Egentligen skulle jag vilja tända ljus överallt,
bara för att det blir en mysig start.

Men jag sitter inte stilla länge,
tiden är bara avsedd för det allra nödvändigaste.....
Och tänk om jag glömmer släcka!

Så jag har helt enkelt satt ett par lampor på timer,
och de får mysa upp min morgon.

I morse släckte jag dock den ena efter den andra
allteftersom jag passerade fönstren.
Jag hade nämligen en älgko med kalv på besök.
Ko!!lugnt spatserade de först Hagavägen fram,
insåg först då att den nog faktiskt är deras.
Det såg så ut i alla fall.

De stannade lugnt och tuggade på "allmänningen" på andra sidan.
Där är den som en liten tomt
inklusive äppelträd.
Fast det var inte äpplena som lockade utan buskaget.

De måste sedan ha svängt in på den ännu smalare biten
som går mellan nya grannen (fd tant Viola) och oss,
för de hördes tydligt på baksidan.

I alla fall så tillbringade jag många av mina
egentligen schemalagda minuter i morse
med att bara titta,
släcka den belysning som fanns och bara titta.

Vet inte varför,
jag har aldrig varit sååå imponerad av älgar
(förutom i köttbulleformat på julbordet).
Ja, i alla fall inte sedan "Den Galna Älgkon" i Boxholm
jagade hem mig och hunden då jag var liten.

Hon var känd som skogstokig.
Jagade cyklister av cyklarna
och bligade ilsket och frustande på alla som kom för nära.
Det senare blev dock hennes fall.
Det visade sig
(den hårda vägen)
att loket inte blev det minsta rädd......

Ja, i alla fall så blev det en ovanlig start på dagen.




kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Dottern

Koooooooolt:P

2010-10-13 @ 11:10:57
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/
Postat av: Kicki

....och jag är "älgsjuk". Säger ni så på norrköpingska?

Med andra ord är det ledan som satt sig i själen.

Inte kul alls.

Men det är så roligt att se Dig söta Ingla med plirig blick! ;o)

Lite piggare blev jag, men jag är inte skoj alls med ledan i själen....tom....tankspridd....

Men det går väl över.

N verkar trevlig...

Inte konstigt alls med en mysig Ingla därhemma!

Nu ska jag lida lite till.....med mig själv. ;o)

Tack för titten!

Stora kramen

Kicki

2010-10-13 @ 18:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0