Bara GNÄLL!!!

Jo, jag är fullständigt medveten om
hur bra jag har det
och hur risigt en del andra har det.

Till mitt försvar vill jag redan innan
den stora GNÄLLATTACKEN påpeka
att jag skickat flertalet tackböner dit de hör hemma idag.
Av olika anledningar.

Men om jag inte får ynka så spricker jag!!!!

Min klocka visar på 19.49
och jag är TRÖTT.
Jag är så trött att tårarna
ligger på lur EXAKT hela tiden!!

Jag har varit vaken sedan 03.30.
Och det kanske inte är så stort.
Men jag vaknade samma tid igår.....
Och natten före det,
ja, då sov jag inte så bra
utan vaknade typ ...
Ja, jag minns fasiken inte.

Och ja,
jag vet att jag har varit tröttare.
Jag vet hur trötthet känns med cellgift
rumstrerande i kroppen.
JAG VET DET.

Men även om jag vet det.
Och även om jag är tacksam
över att jag kommit igenom det.
Även om jag varje dag
tackar Farmor, Gud och Universum
för att jag LEVER.

Så är jag nu så in i håvete trött
på att vara trött.
Jag vill ha en annan känsla!!!
Jag vill orka mer än bara överleva!!!

JAG HAR NOG FASIKEN FÅTT NOG NU!!!!!!!

Jag har fått en tid
till den trevliga doktorn på Nora VC.
Och jag tror att det viktigaste
vi har att avhandla är smärtlindring på natten....
Det jag tar nu kan ju ge SÖMNRUBBNINGAR!!!

Gissa tolv gånger om det är något jag känner mig i behov av!!!

Idag har flera underbara saker hänt.
Och förutom det,
vet jag hur mycket jag har att uppskatta.
Men här en liten stund,
var jag tvungen att få klafsa runt
i min sanslösa trötthet.

För om jag inte får bli arg
på min tröttma,
så är jag rädd att jag istället blir uppgiven.
Och det går jag fan inte med på!!!

För det orkar jag nog baske mig inte
;-)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0