Nattpyssel

Hemma sjuk är ju inte precis min styrka,
det vet vi ju redan.
Jag har en stark övertygelse om
att är man sjuk ska man inte jobba.
Men det är sanslöst svårt
att applicera på mig själv.

Jag är ensam hemma,
N är i Stockholm till på onsdag.
Det är lite skönt
att inte ta hänsyn alls.

Det är såååååå ljuvligt
att både N och jag
uppskattar egen tid
och därför förstår
den andres behov av just det.

Jag har följt kroppens och själens behov idag.
Sovit vid stolliga tider
med Pettsson och Findus i bakgrunden.
Ätit när jag kommit på
att jag nog behöver det.
och ja, liksom gjort det jag vill.

Därför är klockan nu strax efter tre
(på natten)
och jag spikade just upp en liten blomhylla.
Kanske planterar jag om min Monstrea
innan jag lägger mig.

Syrran kommer imorgon
och då vill jag vara pigg.
Måste till Vårdcentralen imorgon
och ta nya prover.
Vi vill ju att sänka har sjunkit lite........

Jupp,
nu ska jag myschla lite
innan jag slaggar.

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0