Hittills idag.... (07,44)

... hann jag ut på altanen och tända en mysig lykta,
så N hade mysljus när han tog ett morgondopp i poolen.

Såg rimfrost i den nyklippta gräsmattan på väg ut mot bilen.
Då hann jag även njuta av veckans hårda arbete,
buskarna är borta framför huset.

I bilen kom jag ihåg att stoppa i en cd
så jag hade härlig musik på resan.

Halvvägs in till Örebro
såg vi en räv trava i sakta mak över ett gärde.
Han såg nöjd ut.

Trafiken var ganska lugn
och nästan alla rödljus var med mig.
Nej, vid närmare eftertanke
så fick jag ju rött nästan överallt....
Men det kändes inte så.

På väg ut till Tysslinge
hade jag solen värmande i nacken.
Träden är dånande vackra
men jag ser att jag måste passa på att njuta,
snart är löven borta.

När jag svängde av in på 30-vägen
såg jag en känd liten gestalt traska vägen fram.
F åker med bussen varannan vecka
så idag fick jag njuta hans sällskap i bilen en stund.

Och nu sitter jag här i klassrummet
- och det roliga har ju inte ens börjat!!

En del har det bra!!!!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0