Ingen stress

Jag gillar hösten!!
Jo, det gör jag.

Sommarens jäkla krav-stress är borta
och man har tid att andas.

Visst finns det krav nu med;
läkartider, hantverkare,
påhälsningar man borde göra,
saker man inte hunnit, äpplen som ropar, osv
Men det är ändå mysigt
mitt i allt.

Som ni märkt är jag oftast
ganska sliten när jag kommer hem från jobbet.

Jag gör små korta överkomliga listor
på saker som ska utföras innan kvällen.
Igår stod det: frysa köttfärsen, sols täcke,
ren tvätt och en buske.

Nu gick N och jag ut och härjade i trädgården
ganska direkt när vi ankom hemmet.
(Jag hade bara en orolig förälder i telefon först)
Och även om jag bara kan redovisa "en buske"
så tog den all must ur mig,
så jag orkade faktiskt inte hela listan.

Men köttfärsen fryser jag in nu
(tidig onsdagsmorgon).
Täcket och den rena tvätten
lär ju inte smita.

Jag får helt enkelt se det som om dagens lista
liksom redan är skriven!!
Finurligt va??

Kanske, kanske kan jag grunna ut
något litet lagom
som jag kan lägga till.....

kram
ingla

Ja visst ja,
äppeldrickan måste ju tas om hand idag
(Eller imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0