Ljuvlig Lördag

Vaknade alldeles för tidigt
av sambons innerliga snarkande!!

Men eftersom han inte klagar
på mina omgångar
så slängde jag inte fjärrkontrollen
i huvudet på honom.

Jag tassade helt enkelt upp,
och med mig tog jag hans dator.

Så sedan sextiden i morse
har jag varvat lite nyttogöromål
med dataspel.
Jag har det LJUVLIGT!!!

Det är så skönt att vara själv!!
Att inte behöva ta hänsyn,
utan bara myschla o pyschla
i egen takt.

Sådana här lugna helgmornar fyller mig med arbetslust.
Jag har förberett en trippelsats av rabarberchutney.
Tänker använda de tre kassarna med äpplen.
Och det blir nog ett gäng frallor
och ett par kycklingpajer
innan jag tokvilar.

Jag har lite blomskott som vill ha jord också.

Allt detta medan tvätt- och diskmaskinen
gör allt de kan.

Fasiken vad jag får mycket gjort
när jag vet att jag inte behöver göra
ett skapandes grann......

Ha en underbar lördag!!!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Solenan

Vad svenskt och höstigt du har det:(



Lymi

2010-09-25 @ 10:23:40
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0