10. Min favoritplats

Jag har två favoritplatser.

Den ena är HEMMA.

Sedan ungefär 20 år tillbaka
är HEMMA min favvoplats.

Veckans bästa dag
är den då jag får "gå hemma i tofflor".
Ett sätt för mig att beskriva
känslan av att få vara hemma
utan några måsten.

Framför allt
måsten med tid.
Det är en lisa för själen.

Min andra favoritplats är LONDON!!

Jag kan inte förklara
hur denna miljonstad
får min puls att lugna sig.
Mina steg blir långsammare.
Och jag har inte kravet att prestera
utan snarare observera.

Det låter ju så fel,
så precis tvärtom.
Men när andra suktar efter en badstrand
och en god bok,
jag då suckar jag
och tänker på London.

kram
ingla


PS. Jag har antagit en utmaning
att skriva om ett gäng förbestämda ämnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0