2. Min vardag

Detta måste skrivas kort
annars somnar du
och får "Björn Skifs-märken"
av tangentbordet i ansiktet.....

Klockan ringer 05.15.

Med bara en dusch/toa
försöker jag vara klar
innan sambon kliver upp.

Vi sitter i bilen vid 06,30-06,48.
Jag vill åka halv,
N vill åka så sent som möjligt.
Vi åker oftast kvart i....

Vid halv åtta är jag framme vid jobbet.
Där har jag alltid en händelserik dag
tillsammans med mina galna elever.

(Och även lite tokiga kollegor)

Vid 16-tiden
plockar jag upp N inne i Örebro
och ungefär en halvtimma senare är vi hemma.

Eller vänta,
det borde vara så
men oftast blir allt mycket senare.

Väl hemma
verkar det vara varannan-vecka-principen.

Varannan vecka är jag dödligt trött
och måste använda ALLA knep i världen
för att hålla mig vaken till 21.

Då skypar jag ofta med min Dotter.
Hon bor i London.

Sedan sover jag till elva-tolv,
därefter sitter jag vaken till tre-fyra
och sedan ringer klockan 05,15.

Den andra veckan kommer jag hem
full av energi.
Pyschlar och myschlar
som en stolle.

Skypar vid 21
och hinner sedan fixa lite till.

Sover bra
och vaknar vid 05,15.

Tryck sedan in kaninmatning,
pillerknaprande,
alldeles för lite bokläsande
och så lite telefonprat
- ja då har du min vardag.

Ja visst ja,
ibland kommer jag ihåg
att pussa på sambon.

kram
ingla


PS. Jag har antagit en utmaning
att skriva om ett gäng förbestämda ämnen.


Kommentarer
Postat av: Dottern

Låter bra mammsen! MEN nästa vecka kan vi skypa NÄRSOM!



LYMI

2011-02-11 @ 11:22:58
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0