5. Mina förebilder

Jag inser att jag har ett litet liv,
en liten värld,
med få kontaktpunkter.

Eller har jag det?

Jag vet inte,
men jag grunnar allt lite.....

För mina två största förebilder
är min Dotter och min Farmor.

Min farmor var god och klok.
Nej, hon var absolut inte god så hon var mesig.
Jag tror minsann hon kunde bita ifrån ordentligt.
Eller jag VET att hon kunde.

Men hon var GOD.
Jag bara vill vara god.

Och så var hon klok som en bok.

En djävligt bra bok.

Och så var hon trygg.
För mig var hon trygghet.
TRYGG.

Det har jag alltid önskat
att jag är för Sol
Trygg.

Min andra förebild
är just Sol.

Hon är minst lika klok som Farmor.

Och hon är modig.
Sol är så jäkla modig.

Det jag beundrar henne mest för
och är innerligt tacksam för
är att hon vågar låta sig älskas av mig.
Och hon vågar älska mig.

Hon blottar sig för mig
och försöker aldrig vara något inför mig
som hon inte är.

Om jag hade hälften av hennes mod
vore jag sanslöst tacksam

Dotter och Farmor.....
Sol fick namnet Sonja
av Farmor.

De hör ihop de två.
Och jag hör ihop med dem!!

kram
ingla


PS. Jag har antagit en utmaning
att skriva om ett gäng förbestämda ämnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0