7. Tio saker du inte vet om mig

måste ju direkt ändras till
Tio saker du kanske inte vet om mig.
Jag bladdrar ju gärna
så det är möjligt att du vet
någon av dessa.

Å andra sidan,
det jag inte berättat för någon
lär jag ju inte berätta här....

1. Jag har mycket svårt för ojämna tal.
Jag tror siffran 3 är värst.

2. Jag vet att Gud och religion
är något vi människor kommit på
för att orka överleva.
Jag tror på Gud
- för att överleva.

3. Jag är aldrig nöjd
med något jag presterat.
Aldrig!

4. Jag håller numera alltid handen
över handväskan i folksamlingar.
(Mitt beteende ändrades radikalt
efter ett "öga mot öga"-möte med en ficktjuv.
Han fick spott i ögat så arg var jag.)

5. Jag vet ALLTID var jag är.
Läser automatiskt av skyltar
innan jag hinner tänka.

6. Jag anser att ärr är snygga.
De berättar ju alla något.

7. Vissa låtar kan jag lyssna på
hur många gånger som helst.
Nej - verkligen
- hur många gånger som helst.

8. Jag dagdrömmer mycket.


9. Min prestationsångest förlamar
mina författardrömmar.

10. Om jag är ensam gråter jag alltid vid:
'Did I ask for too much
more than alot?' i U2´s One.


kram
ingla

PS. Jag har antagit en utmaning
att skriva om ett gäng förbestämda ämnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0