12. Det här ska jag bli när jag blir stor

Jag har alltid sagt
att när jag blir stor
ska jag bli Världsminister.

Och mitt första beslut skulle bli
att alla filmer vore textade på svenska.
(Det är från den tiden då dvd inte ens fanns)

Jag hade varit på bio
och sett en svesk komedi med Björn Skifs.
Min skolkamrat Jörgen
(som hade underbar humor)
kunde inte bli med och se den
eftersom han var döv.

Utöver det har jag minsann
några riktigt bra beslut på lager.......

Men nu vet jag inte
om jag egentligen skulle orka
ett sådant krävande yrke.

Nä, jag väljer nog
att jag istället ska bli
en skolfröken som vet vad hon gör,
en god och fin kamrat,
en stöttande och inspirerande partner,
en riktigt god vän och syster.

Och framför allt:
en klippa som mamma.

Ja, jag nöjer mig nog
med det lilla......

kram
ingla


PS. Jag har antagit en utmaning
att skriva om ett gäng förbestämda ämnen.


Kommentarer
Postat av: Dottern

YEAH! GO MAMMA!!!



Tycker det är jätte kul att läsa om dina olika tankar om livet,funderar på att göra det samma en dag men vet nog inte var jag ska börja! + jag har bara 18 år på halsen....SUCK*



LYMI

2011-03-02 @ 18:13:56
URL: http://solenaninlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0